-
Interview met Arnaud Kesch: “Intermarché, een mysterie aan de buitenkant en een mirakel aan de binnenkant”
-
Franchise: hoe gezond zijn Waalse en Brusselse supermarktuitbaters?
-
Dossiers: pizza, veggie & vegan, ice cream, haarverzorging ...
Diepvriesgroentenverwerker Pinguin (vanaf september Greenyard Foods) heeft het voorbije kwartaal 2,4% omzetgroei geboekt. De groei is vooral te danken aan hogere volumes en minder aan prijsverhogingen.
De omzet bedraagt, afgezien van de opbrengst uit de verkoop van aardappeldivisie Lutosa, 149 miljoen. Dat is 2,4% meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Zowel de divisie conserven als de afdeling diepvriesgroente kon een omzetgroei laten optekenen.De toename in beide afdelingen is vooral te danken aan de verkoop van hogere volumes. De impact van prijsverhogingen zou beperkt zijn gebleven.
Prognoses geeft het bedrijf niet, dat ineen overgangsfase zit met de verkoop van Lutosa en verschillende overnames.
Interview met Arnaud Kesch: “Intermarché, een mysterie aan de buitenkant en een mirakel aan de binnenkant”
Franchise: hoe gezond zijn Waalse en Brusselse supermarktuitbaters?
Dossiers: pizza, veggie & vegan, ice cream, haarverzorging ...
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?