Carrefour Group heeft de resultaten van het eerste kwartaal van 2013 gepubliceerd. Daaruit blijkt dat de omzet van de groep met 1,4% is gestegen tot 20,83 miljard euro (exclusief benzinestations). In Frankrijk en Zuid-Europa gaat het niet goed, maar in België steeg de verkoop met 3,1%.

In Frankrijk vallen de verkoopscijfers met 1,4% terug zonder de benzineacitiviteiten van de groep, vooral door de slechte resultaten van de hypermarkten (-2,9%). In de rest van Europa begint Carrefour de effecten van de crisis te voelen, vooral in het Zuiden. Zonder Frankrijk is er ook recordwinstdaling in Europa van 3,6% (uitgezonderd tankstations). Een opmerkelijke uitzondering daarop is België waar de groei verdergezet wordt (+3,6% zonder overnames en wisselkoerseffecten en 3,1% vergelijkbaar).

De sterke daling van de verkoop in Zuid-Europa (-5,8% in Spanje en -6,5% in Italië) werd gecompenseerd door de goede cijfers in Latijns Amerika.De mooiste resultaten zijn echter voor Argentinië, met een stijging van 23% tegen constante wisselkoersen en 14% organische groei. Ook in China lijkt het tij te keren (+2,3%), na een daling van 3,1% in het laatste kwartaal van 2012.

De groep telt momenteel 10.036 winkels wereldwijd.