Nieuwe tools voor een nieuwe wereld

Er zijn maar liefst drie beurzen die toonaangevend zijn op gebied van sales tools. De eerste vond plaats in januari: “The Big Show”, het salon van de NRF, is het mekka van de Amerikaanse retailwereld. Vlak daarna begon in Düsseldorf de Euroshop-triënnale, die minstens even belangrijk is voor Europa. En last but not least zal in september in Parijs Equipmag weer zijn deuren openen. Dit evenement mag dan enigszins kleiner zijn dan de beide andere, het is zeker even interessant. Voor de Gondola-redactie is de stop in Düsseldorf meer dan zomaar een verplichting: Euroshop biedt een unieke gelegenheid om de vinger aan de pols te houden van de nieuwe trends. Daar moet je dan wel 115 000m2, verspreid over 16 hallen voor doorkruisen. Een ding is zeker: je hebt nooit tijd genoeg. Er valt zoveel te ontdekken en te bezoeken dat je nooit alles in kaart kan brengen, ook al ga je, zoals wij, met zijn drieën. Een volledige debriefing zat er dus niet in, wel een logboek waarin we gepoogd hebben de krachtlijnen te brengen, kond te doen van de belangrijkste innovaties en de sfeer te vatten in treffende foto’s. We hebben stof genoeg verzameld voor een hele reeks artikelen in onze toekomstige nummers, maar trakteren u nu al graag op de hoogtepunten.

Joram De Bock