Vandaag opent Colruyt de eerste winkel van een nieuwe generatie in zijn thuisstad Halle. Daarvoor werd de vroegere Colruyt-winkel helemaal vernieuwd. Met die vierde generatie wil Colruyt nog meer uiting geven aan zijn essentie, binnen de huidige tijdsgeest.

De nieuwe generatiewinkel moet de klassieke Colruytwaarden opfrissen en winkelen efficiënter maken. Dat komt tot uiting in de efficiëntere winkelinrichting, de keuze voor duurzamer en professioneler materiaal en in het kleurgebruik in de winkel en de communicatie. Luc Rogge, algemeen directeur van Colruyt Distributie, legt uit:We hebben bijvoorbeeld ons assortiment verse producten logischer ingedeeld door het onder te brengen in twee aparte gekoelde ruimtes. Een voor groenten, fruit, kaas en zuivel en een andere voor vlees, vis, veggie en bereide gerechten. Zo geven we meer ruimte aan ons assortiment verse producten, en creëren we vooral meer plaats voor onze klanten én onze medewerkers. We hebben bovendien onze bekende flappen aan de ingang van de versmarkt vervangen door luchtgordijnen, wat toch heel wat klanten als aangenamer zullen ervaren.”

Colruyt is daarbij niet over één nacht ijs gegaan. De retailer organiseerde vooraf klantenonderzoeken en testte alle keuzes grondig. Er werd zelfs een mock-up van de winkel gebouwd in het nabijgelegen distributiecentrum om alle veranderingen in ware grootte uit te werken.

Verder verfijnen De winkel in Halle is de eerste stap van de vierde generatie. Hij wordt de komende maanden uitgebreid geëvalueerd. Colruyt rekent daarbij op de hulp van zijn medewerkers en klanten."Het was vooraf belangrijk om onze klanten om hun mening te vragen, maar ook achteraf telt hun feedback. Want alles wat we daaruit leren, helpt ons om dit project verder te verfijnen. De nieuwe inzichten passen we al toe in de tweede winkel die in het voorjaar van 2014 opent. Daarna gaan we alle goedgekeurde aanpassingen stelselmatig doorvoeren in de Colruyt-winkels die we nieuw bouwen of verbouwen”,besluit Luc Rogge.

Houd onze website in de gaten voor meer informatie over de 4de Colruyt-generatie en foto's van de winkel.