Nescafe dolce gusto zorgt voor druk op de (koffie)ketel

De koffieconsumptie in ons land is totaal veranderd. Met de opkomst van de machines met enkele dosissen of pads, een fenomeen gelanceerd door Senseo, is het drinken van het heerlijke zwarte vocht een individueel gegeven geworden. Gedaan met die goeie ouwe ‘tas koffie’ die met z’n allen aan tafel genuttigd werd. Gedaan met het eeuwenoud ritueel. Voortaan is er koffie waar je maar wil, wanneer je maar wil. Het segment heeft dan ook een grondige transformatie ondergaan. Er is bovendien een nieuwe generatie van koffiedrinkers opgestaan: een doelgroep voor wie originaliteit en variatie hoog op het verlanglijstje staan. De Nescafé Dolce Gusto, ontwikkeld in samenwerking met Krups, is het antwoord van het merk op deze evolutie. Voor wie het even in Keulen hoort donderen bij al die namen, geven we hierbij een woordje uitleg. Nescafé is een merk van Nestlé, dat ook het merk Nespresso in portefeuille heeft. Nespresso is vooral gekend vanwege zijn premium expressosysteem en nog meer door de beroemde reclamesaga die gecreëerd werd rondom de ambassadeur van het merk Georges Clooney. Dolce Gusto van Nescafé moet het hebben van een ander concept dan Nespresso. De twee merken zijn complementair, in die zin dat Nespresso vooral gericht is op het expressogebeuren en verdeeld wordt via een exclusief circuit (online en speciaalzaken), terwijl Nescafé Dolce Gusto het dan weer vooral moet hebben van zijn systeem met afzonderlijke melkcapsule en deze capsules in de klassieke distributiecircuits verkoopt.Nescafé Dolce Gusto heeft echter met zijn illustere familielid het volgende gemeen, namelijk dat het apparaat met het waanzinnige design beschikt over een drukregulator die net zoals professionele expressomachines werkt met hoge druk. Daarin verschilt het fundamenteel met de Senseo-apparaten. De druk van de machine kan tot 15 bar bedragen en wordt afgesteld door de capsule zelf. Of beter gezegd capsules, want met Espresso Intenso, Caffè Lungo, Chococino en Cappuccino, zorgt Nescafé Dolce Gusto meteen voor een breed gamma aan smaken. De extra lang gebrande, 100% arabicakoffie, mengt zich bovendien uitstekend met melk. De originaliteit van het systeem ligt ‘m in het feit dat de latte koffies in tegenstelling tot zwarte koffie met twee capsules worden aangemaakt. Er werd immers een aparte capsule met vaste dosis voorzien voor de melk.

Tag: 

Recente productlanceringen

Bord-Bia - NL - SIDE