Napoleon vergroot zijn rijk

Kampioen in fruit: nieuwe territoriums en verschijnt op TV.

Een klassieker onder de snoepjes die zich constant weet te vernieuwen is Bonbon Napoleon. Napoleon is een merk met een bijzonder hoge merkbekendheid (92% merkbekendheid) en bestaat sinds 1912. Naast de ‘oer’-bonbon, de gele lempur citroenbollen, zijn er sinds vele jaren ook diverse andere fruitsmaken op de markt: sinaas, framboos, appel, kers en ananas, in snoepjesformaat én in lollyformaat. Napoleon kende de laatste jaren bovendien een bijzonder sterke groei. Napoleon zoekt in 2010 voor het eerst de televisie op. “We hebben de afgelopen tijd twee nieuwe smaken geïntroduceerd,” vertelt Stefan Henning, salesmanager Belux van Pervasco. “Cappuccino en Caramel-Crème. Geen fruit, wel nieuwe koffiesmaken die niet enkel volwassenen maar ook jongeren aanspreken. Die smaken willen we graag bekend maken bij het grote publiek. Napoleon is sinds een aantal jaar absolute markleider in het segment van ‘hardboiled confiserie’ in België en in Nederland. Vorig jaar was Napoleon de sterkste groeier in zoetwaren: plus 28% volgens Nielsen, en plus 15% dit jaar. Maar niet alle referenties zijn even bekend. Daarom investeren we in een sterke tv-ondersteuning en instore promoties in februari 2010, om verdere groei te bewerkstelligen.”Napoleon legt in de nakende campagnes dus de focus op de nieuwe smaken Cappuccino en Caramel-Crème. Napoleon verwijst naar de diverse smaken onder het motto ‘Ieder zijn Napoleon!’ De instore promoties zijn voornamelijk displaypromoties, folderpromoties, coupons en dergelijke meer, naast tal van degustaties.

Tag: 

Recente productlanceringen

  • Food
  • Food
  • Food
Bord-Bia - NL - SIDE