-
Interview met Arnaud Kesch: “Intermarché, een mysterie aan de buitenkant en een mirakel aan de binnenkant”
-
Franchise: hoe gezond zijn Waalse en Brusselse supermarktuitbaters?
-
Dossiers: pizza, veggie & vegan, ice cream, haarverzorging ...
Mondelez International, de tweede grootste koffieproducent ter wereld, gaat koffiecapsules maken. Mondelez, het vroegere Kraft, gaat daarmee rechtstreeks de concurrentie aan met Nestlé, dat haar capsule-concept probeert te beschermen tegen copycats.
Nestlé smeert koffieproducenten die capsules op de markt brengen systematisch een proces aan, al heeft dat de concurrentie niet tegengehouden om capsules te produceren. Zo lanceerde Douwe Egberts als eerste de l’OR-capsules. En nu komt Mondelez met koffie voor Nespresso-machines. De capsules voor de merken Jacobs en Carte Noire zullen vanaf de tweede helft van het jaar op de Europese markt (Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Zwitserland) komen.
Mondelez moest vroeg of laat wel in de capsulemarkt stappen. Die zijn immers een sterk groeiend koffiesegment: de omzet stijgt jaarlijks 20%.
Interview met Arnaud Kesch: “Intermarché, een mysterie aan de buitenkant en een mirakel aan de binnenkant”
Franchise: hoe gezond zijn Waalse en Brusselse supermarktuitbaters?
Dossiers: pizza, veggie & vegan, ice cream, haarverzorging ...
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?