Metro neemt Aziatisch delicatessenbedrijf over

Het Duitse Metro Group is de nieuwe eigenaar van het delicatessenbedrijf Classic Fine Foods. Dat heeft het bedrijf zelf bekend gemaakt. Het Singaporese CFF levert fijne voedingsmiddelen (waaronder vlees, zuivel, vis, fruit, groenten en gebak) aan restaurants en hotels. Het bedrijf is voornamelijk actief in Aziatische grootsteden en het Midden-Oosten, maar ook in Duitsland en Rusland.

 

Dankzij de overname breidt Metro, moederbedrijf van Media Markt en Makro, zijn activiteiten uit van 26 naar 36 landen wereldwijd. De ondernemingswaarde van CFF bedraagt 265 miljoen euro. Afhankelijk van de prestaties van het bedrijf betaalt Metro nog eens tot 35 miljoen euro extra. De sterke positie van CFF op de Aziatische markt en de goede klantenrelaties met high level hotelketens, cateringbedrijven en restaurants zijn een grote troef voor Metro. Daarnaast werkt CFF ook samen met luchtvaartmaatschappijen, supermarktketens en speciaalzaken. Daarenboven heeft het bedrijf een eigen distributie- en opslagnetwerk en telt het 800 personeelsleden. Na de overname zou CFF grotendeels onafhankelijk blijven functioneren. 

categorie: 

Bord-Bia - NL - SIDE

Laatste productlanceringen