mei 2014

Gondola magazine mei 2014

Developed Records: 

Nieuwe generatie Delhaize focust op winkelervaring

Op 22 april opende Delhaize zijn nieuwe generatiewinkel in Wezembeek-Oppem. Het nieuwe concept ligt volledig in lijn met de vernieuwde slogan “Goed kopen, goed eten”. Laten we duidelijk zijn: Delhaize is zijn knowhow op het gebied van voeding, en meer in  het bijzonder op versgebied, nooit echt kwijtgeraakt. Maar de vernieuwing van 2014 is dat de supermarktketen zijn onderscheid opnieuw durft te tonen. De supermarkt – generatie Wezembeek – dat is een winkel die vrijuit durft te experimenteren, die het experiment op een bevredigende manier in scène durft te zetten.   In een nerveuze markt waar nog nooit zo veel over de prijs is gesproken als nu, kiest Delhaize ervoor om de waarde te benadrukken. Precies zoals Carrefour dat deed met de ontwikkeling van het market-concept in Wetteren.


Cora Rocourt breidt zijn galerij uit

Al 42 jaar lang is de Cora van Rocourt het commerciële bastion van Groot-Luik. De ontwikkeling van nieuwe attractiepolen, zowel in de stad als over de grens, zette de groep louis delhaize er onlangs toe aan om de winkelgalerij met 6000 m2 te vergroten, meer in te zetten op betaalbare restauratie en nieuwe locomotieven aan te trekken.


Nielsen: “prijzen zullen komende jaren 5% dalen”

De prijzen in de supermarkt zullen de komende jaren gemiddeld 5% dalen. Dat heeft onderzoeksbureau Nielsen gezegd op de laatste sessie van The Retail Society. Hilde Vanderheyden en Tom Penninckx geven ons 8 redenen waarom dit zal gebeuren.


Magazine Summary

Actoren:
  • Nieuwe generatie Delhaize
  • Nielsen Prijzenrapport
  • Seafood Expo
  • Cora: uitbreiding in Rocourt
De Feiten:
  • Actua
  • Info-Vers
  • Consumetrics
De Markt:
  • Dossier 4de gamma
  • Dossier IJskoffie
  • Dossier Personal Care
  • Dit is nieuw!
  • Brands
  • Wijnrubriek
Vrijuit:
  • Afspraken
  • In beeld
Bord-Bia - NL - SIDE