-
Interview met Arnaud Kesch: “Intermarché, een mysterie aan de buitenkant en een mirakel aan de binnenkant”
-
Franchise: hoe gezond zijn Waalse en Brusselse supermarktuitbaters?
-
Dossiers: pizza, veggie & vegan, ice cream, haarverzorging ...
De Belgische fruittelers hebben dit jaar zo’n 30% meer peren verkocht dan vorig jaar. Dat schrijft Het Nieuwsblad. De hype rond Belgische peren heeft zijn effect dus niet gemist.
Nadat bekend raakte dat de Russische importstop van Europese goederen de Belgische perentelers hard ging raken, werd onder de slogan “stoof Poetin een peer” een charme-offensief geopend voor de sector. Met succes, want volgens de commercieel directeur van de Veiling in Haspengouw werd het afgelopen jaar zo’n 30% meer peren verkocht. Maar ondertussen blijven de Belgische appels wel liggen. “Nu hebben we een hype nodig voor onze appels, want die krijgen we in het buitenland niet verkocht”, klinkt het.
Voor hun jonagoldappels krijgen de telers op dit moment amper 25 cent per kilo.
Interview met Arnaud Kesch: “Intermarché, een mysterie aan de buitenkant en een mirakel aan de binnenkant”
Franchise: hoe gezond zijn Waalse en Brusselse supermarktuitbaters?
Dossiers: pizza, veggie & vegan, ice cream, haarverzorging ...
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?