Iets meer dan twee jaar geleden heeft Delitraiteur een gamma in het leven geroepen dat gericht is op evenwichtigheid en de gezondheid. Het enseigne dat gespecialiseerd is in “kant-en-klaar” maaltijden intensiveert zijn samenwerking met het “Scientific Institute for Intelligent Nutrition” (S.I.I.N.) via het “I.N.”-label voor producten op basis van rund, varken of kip. In totaal zullen 25 nieuwe producten worden voorzien van dit label dat aansluit bij tamelijk strikte voedings- en gezondheidsvoorschriften, die gegarandeerd worden door Certis, een onafhankelijke, Europese certificeringsinstelling. De producten zullen zich in de 35 winkels van Delitraiteur voegen bij de vier honingvariëteiten en een verse jus d’orange die al gecertificeerd zijn. Producten die goed zijn voor de gezondheid en milieuvriendelijker en de managers van de groep hebben overtuigd. Producten die, bovendien, vallen onder de huidige, zeer gewilde invloedssfeer: die van filières van Omega 3. De producten met het “I.N.”-label (die daarom nog niet “bio” zijn) lijken zowel steeds meer van belang te worden voor de distributiemerken als voor restauranthouders (met name van de sterrenrestaurants: bij ons bijvoorbeeld de chefs van “L’Air du Temps” en van “Chalet de la Forêt”), maar ook voor personen die werkzaam zijn in, met name, medische instellingen. Een kliniek in Toulouse bereidt bijvoorbeeld maandelijks 400.000 “I.N.”-gecertificeerde maaltijden. En bij ons is ook de kok van het Vlaamse Parlement aangetrokken door het vlees en gevogelte van dit label. Geneviève Moreau, voedingsdeskundige bij het S.I.I.N., vat deze aanpak als volgt samen: “als we vet eten, laten we dan wel het goede kiezen”.