Makro is sinds begin 2012 beslist zeer actief. Na een moeilijk jaar in 2011 is het enseigne van de Metro groep bezig alle onderderdelen van zijn aanbod grondig te vernieuwen. Hieronder valt ook de beschikbaarheid van de klantenkaart, die niet meer alleen is bestemd voor klanten die als zelfstandige werken of een vrij beroep hebben, maar voortaan aan iedereen toegang zal verlenen. Aan het begin van deze aprilmaand opent Makro in de vestiging van Eke een concept onder de naam "Urban Outdoor", dat bestemd is voor actieve consumenten die uitrustingen en accessoires zoeken voor de meest uiteenlopende vrijetijdsbelevingen, van city-trips tot wintersport of wandeltochten. Een dergelijke positionering heeft een aanzienlijke bijdrage geleverd aan het succes van ketens als AS Adventure of Decathlon. Makro bood binnen zijn (omvangrijke) assortiment weliswaar altijd al artikelen voor dit gebruik aan, maar het nieuwe van het concept is dat zij voortaan samengebracht worden binnen een nieuwe thematische zone met een theatrale presentatie. Urban Outdoor beschikt namelijk over zijn eigen, afgescheiden zone met eigen codes en een presentatie waarmee het assortiment duidelijk en inspirerend tot zijn recht komt. Onder de aangeboden merken bevinden zich de topmerken van de outdoor-beleving: Arena, Chicoutimi, Lafuma, Le Coq Sportif, Lowa, Nomad, O'neill, Polar, Puma, Regatta, Sinner, Speedo, Trespass, Uvex, enz.

Ook de keuze is indrukwekkend: natuurliefhebbers kunnen kiezen uit maar liefst 70 modellen wandelschoenen. Alvorens dit nieuwe concept naar andere verkooppunten uit te breiden, zal de eerste realisatie ervan, de "Urban Outdoor"-formule, in Eke worden getest en geëvalueerd op basis van feedback van de klanten. De opening op 13 en 14 april in Eke zal vergezeld gaan van allerlei activiteiten (DJ's, dans, enz.) en een eenmalige korting van 10% op het hele Urban Outdoor assortiment.