Luc Rogge: "Ook als de concurrentie agressiever wordt, blijven we reageren"

In onze reeks zomerinterviews is het vandaag de beurt aan Luc Rogge, Algemeen Directeur van Colruyt. Met Colruyt gaat het goed, dank u, maar heeft deze foodretailer ook een antwoord als het opbod om de goedkoopste te zijn, zich nog verder doortrekt? Dat vragen we hem best zelf...

De ontwikkeling van Colruyt België zet zich door... en tevreden met de resultaten??

Ja, onze omzet en ons marktaandeel zijn gegroeid. In deze onzekere tijden zijn klanten meer dan ooit gevoelig voor de laagste prijzen en dan doen de discounters traditioneel een goede zaak. Maar ook nationale merken kunnen nog steeds groeien.

De retailmarkt toont zich nerveus wat betreft prijzen en promoties. Denkt u dat de concurrentie? zich hierdoor zou kunnen laten meeslepen en een ware prijzenoorlog zou kunnen beginnen??

Onze doelstelling is en blijft steeds dezelfde: wij willen de laagste prijzen garanderen.? Daarvoor passen we onze prijzen constant aan. Ook als de concurrentie agressiever wordt blijven we daarop reageren. Daar is heel onze verkooppolitiek nu eenmaal op gebaseerd.? We merken ook dat het aandeel van de eerste prijs artikelen in veel assortimenten stijgt. Nochtans kunnen ook de nationale merken nog groeien in aandeel, zeker als ze voldoende oor hebben? voor de vraag van de consument naar kwaliteitsvolle en betaalbare producten.

Onze zomervraag: Wat verwacht u van de vakantie? Welke lectuur, bestemming of activiteit kunt u aanraden?

Ik wens al onze medewerkers, klanten, leveranciers en partners een welverdiende, verkwikkende en deugddoendevakantie toe. Ik hoop dat het een mooie zomer wordt, met heel wat zon in België en ook voor wie naar het buitenland gaat. Geniet ervan met volle teugen!

Dat laten we ons geen twee keer zeggen, prettige vakantie!

Auteur: 

Gondola Magazine
Bord-Bia - NL - SIDE