-
Interview met Arnaud Kesch: “Intermarché, een mysterie aan de buitenkant en een mirakel aan de binnenkant”
-
Franchise: hoe gezond zijn Waalse en Brusselse supermarktuitbaters?
-
Dossiers: pizza, veggie & vegan, ice cream, haarverzorging ...
Koekjesbedrijf LU stopt na amper twee jaar met de productie van zijn Aztec Jungle-koeken. Die werden gelanceerd als concurrent voor de Dinosaurus-koeken, die LU verkocht aan Lotus.
Kort nadat LU zijn iconische koekjesmerk Dinosaurus aan Lotus verkocht kwam het met Aztec op de proppen: een nieuw merk op basis van het recept van de Dinosaurus-koeken. De koekjes leken van smaak en textuur enorm op de Dinosaurus-koeken, maar konden niet op tegen het gevestigde merk. LU stopt namelijk na nog geen twee jaar met de productie ervan. “We hebben beslist te focussen op onze kernmerken: de zoete koekjes Prince en Oreo en de zoute Tuc-koekjes”, zegt de woordvoerster van moederbedrijf Mondelez in De Tijd.
Ondertussen heeft Lotus LU ook voorbijgestoken als grootste koekjesbedrijf van België. En daar zit de overname van Dinosaurus ongetwijfeld voor iets tussen.
Interview met Arnaud Kesch: “Intermarché, een mysterie aan de buitenkant en een mirakel aan de binnenkant”
Franchise: hoe gezond zijn Waalse en Brusselse supermarktuitbaters?
Dossiers: pizza, veggie & vegan, ice cream, haarverzorging ...
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?