Lipton lanceert theemachine à la Nespresso

Unilever stelt zijn nieuwe theemachine T.O by Lipton voor. Hiermee wil de groep, volgens vakblad LSA, zijn theeaanbod verdubbelen tegen 2024. 

Een tijdje geleden bracht Unilever al theecapsules voor Nespressomachines op de markt, met als doelgroep de occasionele theedrinker. Met T.O van Lipton mikt Unilever nu op de echte theeliefhebbers met een luxemachine en -capsules.

Unilever profileert de machine als de nieuwe revolutie binnen de thee. Het merk deed maar liefst vijf jaar onderzoek voor de ontwikkeling ervan om tot een unieke, vernieuwde manier van thee brouwen te komen. Naargelang de gekozen capsule is de machine in staat de temperatuur van het water en de trektijd te regelen.

T.O by Lipton kost 179€ en wordt geleverd met 4 doosjes van 10 capsules en een Brita filter om het water te zuiveren. Het gamma capsules bestaat uit 33 verschillende smaken met namen als 'cosmo chic', 'sencha splendid' of 'goûter petit beurre'. Per tien capsules betaal je 3,90€.

In het begin zal de machine alleen verkrijgbaar zijn in Frankrijk in één van de 150 vestigingen van 'Darty et Boulanger' of via een pop-up store die in acht grote winkelcentra zal opduiken. “We spelen op een nieuwe markt en moeten opvallen door gepersonaliseerde degustaties te houden”, aldus de woordvoerder van Lipton, Cyndie Monlouis. De machine is het resultaat van een samenwerking tussen designstudio 5.5 en Krups design.

 

.

Auteur: 

Coralie Gilissen