Lidl en Piet Huysentruyt zorgen voor stunt

Lidl België heeft met een eindejaarsstunt uitgepakt. De discounter liet tv-kok Piet Huysentruyt een diner voor 150 nietsvermoedende fijnproevers klaarmaken met enkel producten van het Lidl-huismerk Delicieux. Om er zeker van te zijn dat het om blindproeven ging, werden de lichten gedoofd.

Ongeveer een jaar geleden pakte Lidl in Zweden uit met “Dill”, een hip en gastronomisch pop-up restaurant dat een publiciteitsstunt van Lidl bleek te zijn. Er werd zonder dat klanten het wisten immers enkel gekookt met producten van Lidl. Zo wou de discounter de kwaliteit van zijn producten aantonen. Nu heeft de retailer met een soortgelijke stunt uitgepakt in ons land.

Blind tasting
Eind november raakte bekend dat tv-kok en sterrenchef Piet Huysentruyt een nieuw culinair project startte en daarvoor op zoek was naar 150 kandidaten om gratis een diner te proeven. Er volgden meer dan 8.000 reacties, en The Event Lounge in Evere zat dan ook vol op 3 december.

Toen de voorgerechten werden ingezet, ging plots het licht uit. Om alle omgevingsprikkels uitgeschakeld zodat men zich helemaal kon focussen op de smaak en textuur van de producten. Toen het licht weer aanging, werd aan de gasten gevraagd om het menu te quoteren. Daarna werd onthuld dat heel het menu volledig was samengesteld uit Delicieux-producten van Lidl.

Delicieux
Achteraf bleek dat 96% van de gasten de versheid van de ingrediënten goed tot uitstekend vond en dat 80% van de gasten de totale maaltijd meer dan geslaagd noemde. Ook Piet Huysentruyt had niets dan lof voor de Delicieux-producten.

Een geslaagde stunt van Lidl, waarmee het de eindejaarsproducten van het Delicieux-gamma onder de aandacht wil brengen.


 

 

 

Auteur: 

Joram De Bock