Lagere temperatuur, betere performantie

Ecover ‘top-of-mind’ bij de gemiddelde Belg

Respect voor mens en milieu wordt een steeds belangrijkere factor in het aankoopgedrag van de Belgen. Dat blijkt uit de tweede ‘Duurzaamheidsbarometer’ van C-change, een marktonderzoeks- en marketingbureau rond duurzame productinnovatie en –branding. Bijna 70% van de Belgen past zijn koopgedrag aan uit milieu-overwegingen, tegenover slechts 40% vorig jaar. Anno 2011 kan 77 procent van de consumenten een duurzaam merk noemen, en één van de merken dat het meest spontaan wordt vermeld is... Ecover.

Deze internationale pionier in ecologische was- en schoonmaakproducten heeft dan ook een reputatie hoog te houden. Dat doen ze door permanent te innoveren. Vandaag kondigen ze de lancering van twee vernieuwde waspoeders aan: Ecover Universal en Ecover Color. Deze wasmiddelen hebben dankzij de nieuwe formule een bewezen effectievere werking vanaf 30°C. Ze zijn ook geconcentreerder. Waar consumenten vroeger 12 wasbeurten uit een doos van 1,2 kilo haalden, is dat nu maar liefst 16 wasbeurten. Met een doos van 3 kilo kunnen consumenten voortaan tot 40 keer de wasmachine laten draaien. Correct doseren blijft uiteraard de boodschap. Wassen op een lagere temperatuur zorgt bovendien voor een verlaagde CO2-uitstoot en minder water- en elektriciteitsverbruik. Dat is niet alleen goed voor uw portemonnee, maar ook voor het milieu.

Ecover gebruikt al meer dan tien jaar een eigen model voor de evaluatie van de volledige levenscyclus van zijn eindproducten. De drie levensfasen van elk product worden grondig onder de loep genomen: van de levering van de grondstoffen, over het consumptiemoment tot de afbraak en absorptie door de aarde. Vincotte Environment, een onafhankelijk bedrijf, valideert en controleert het model om de wetenschappelijkheid, objectiviteit en onafhankelijkheid te garanderen.

Tag: 

Recente productlanceringen

Bord-Bia - NL - SIDE