The Laboratory: Coca-Cola Zero inverted pyramid display

Deze rubriek is exclusief gewijd aan de consument, en meer bepaald aan de reis die hij maakt voor, op weg naar, tijdens en na het winkelen. Concreet: hoe kunnen we die reis en dus het aankoopgedrag van die consument aan de hand van allerhande vormen van communicatie beïnvloeden. Om deze rubriek met kennis van zaken te kunnen uitwerken deed Gondola een beroep op de enige internationale shoppermarketing- en retailorganisatie die zonder enig winstoogmerk in dit speelveld actief. Die organisatie is Popai. Actief in 44 landen. POPAI bestudeert de 'consumer & shopper journey'. Of die reis zich nu op een computerscherm, smartphone, tablet, display of tussen de winkelrekken afspeelt. Zowel in de food- als in de non-foodretail. Zowel in binnen- als in buitenland.

Coca-Cola Zero inverted pyramid display

Meestal zijn de meest eenvoudige dingen ook het meest effectief. Dat bewijst Coca-Cola hier eens te meer. Dit is een uiterst eenvoudige display. Maar er zijn weinig consument die hier niet even voor gaan stilstaan. Een opstelling die in bijna elk winkelpunt is uit te voeren en het feit dat de zwaartekracht hier getart wordt, hoeven u niet te vertellen.

Auteur: 

Gondola Magazine