Koeien in de supermarkt klagen melkprijzen aan

Het debat ronde de lage melkprijzen leeft niet alleen bij ons, maar is ook in het Verenigd Koninkrijk een actueel thema. De melkprijzen zijn er in één jaar tijd met maar liefst 23% gedaald. Om de problematiek onder de aandacht te brengen bij de consument, hebben de Britse melkproducenten de "Milk Trolley Challenge" gelanceerd. Het concept? Video's online delen van melkboeren die de melkrayons leeghalen. Sommige boeren kopen alle melk om die vervolgens gratis uit te delen. Anderen laten de volle winkelkarretjes aan de kassa staan. Vooral Tesco, Asda en Lidl worden met deze acties geviseerd. 

Om zijn boodschap extra kracht bij te zetten nam één melkboer ook twee koeien mee naar de Asda-winkel in Stafford. Een originele, maar ietwat vreemde actie die natuurlijk door omstaanders gefilmd werd en vlot rondging op sociale media. De demarche trok ook de aandacht van de politie, die de boeren vroeg de winkel te verlaten en hen daarna de toegang tot een andere supermarkt weigerden.

 

Auteur: 

Joram De Bock