Kinderen fruit leren eten

Chiquita has a cunning plan

Laten we meteen de titel nuanceren. Ook volwassenen eten onvoldoende fruit. Uit recent onderzoek van VLAM komen we te weten dat slechts 42% van de ondervraagde volwassenen elke dag fruit eten. De situatie wordt er niet beter op als we naar de tussendoortjes kijken die onze kinderen eten. Slechts één op drie kinderen tussen 7 en 12 jaar eten bananen en bij kinderen van vier tot zes jaar ligt dat getal nog lager, op 19%. Dat staat in schril contrast met het belang dat ouders hechten aan gezond snackgedrag.

Er is volgens de meeste kinderen niets mis met een lekkere banaan, maar qua funfactor moet ze al te vaak de duimen leggen voor andere tussendoortjes. Daarom heeft Chiquita besloten het tij te keren door hun wereldberoemde bananen een stuk aantrekkelijker te maken voor de jongsten onder ons. Hoe? Met Chiquita Kids, leuk verpakte bananen met hippe, kleurrijke stickers en op de koop toe vind je in elke zak een leuk speelgoedje. De mascotte van dit nieuwe fruitconcept is de grootste bananeneter ter wereld: de Chiquita aap.

Om Chiquita Kids aantrekkelijk te houden wisselt de verpakking elk seizoen van thema. Voor deze lancering krijgt de Chiquita aap hulp van de bekende filmpersonages van RIO, de nieuwste animatiefilm van 20th Century Fox. De personages van dit driedimensionale avontuur vind je terug op de stickers op de bananen en in de vorm van de ‘chiqui bands’, een exclusieve collectie armbandjes. Laat die ongezonde tussendoortjes staan, eet een banaan!

Tag: 

Recente productlanceringen

  • Food
  • Food
  • Food
Bord-Bia - NL - SIDE