Het Ariel Excel Gel-event

De productlancering van Ariel Excel Gel was één van de belangrijkste van de lente?: de elegante flacons vielen echt wel op in de rekken. Maar het belangrijkste is natuurlijk wat er in de fles zelf zit, en dat is een gel die een belangrijke troef vormt voor het milieu. Eerst en vooral omdat het gaat om een driedubbel geconcentreerd product dat de trend van de markt op de voet volgt: hoe minder vloeistof hoe minder afval, hoe minder volume dat vervoerd moet worden van punt A naar punt B en hoe minder ruimte in de rekken. Ariel Excel Gel laat bovendien toe om op zeer lage temperatuur te wassen. Vanaf 15° is de was brandschoon, en dat scheelt alweer een slok op een borrel in het elektriciteitsbudget. We mogen dan ook apetrots zijn op deze uitvinding, want dit is absoluut Belgisch! Het meesterbrein achter dit product is namelijk Peter Mayeur van de R&D-afdeling van het merk in Strombeek-Bever. Mayeur en zijn team hebben de nieuwe formule helemaal zelf ontwikkeld. In plaats van een bestaande formule te proberen verbeteren, vertrokken ze helemaal van scratch. Drie jaar en een selectie tussen de vijf miljoen mogelijkheden op gebied van samenstellingen later kwamen ze op de proppen met 30 prototypes. Vandaar was het nog maar een stap naar het eindproduct: een gel waaraan geen enkel onnodig additief als verdikker, oplosmiddel of stabilisator moest worden toegevoegd. De packaging is niet alleen mooi, maar bovendien ook erg praktisch. Als je de flacon op z’n kop zet kan je tot de laatste druppel van het product recupereren. Het systeem is bovendien voorzien van een doseerdop die toelaat om met één enkele druk op de knop de precieze hoeveelheid wasmiddel in een klein doseerpotje te gieten. Dit potje plaats je rechtstreeks in de wasmachine, midden tussen het wasgoed, wat volgens Procter & Gamble 50% efficiënter is dan via een klassiek wasmiddelcompartiment.

Tag: 

Recente productlanceringen

Bord-Bia - NL - SIDE