Gondola September 2011

Developed Records: 

Winkelen zonder winkel

Virtuele en échte winkels, de grens vervaagt. Supermarkten werken al jaren aan systemen waarbij de consument vanop afstand zijn koopwaar kan bestellen. Er kan aan huis worden geleverd of er kan worden afgehaald. Wat is de stand van zaken op een moment dat internet in België bijna in elk huisgezin aanwezig is? Op hetzelfde moment zien we drinkcentra in de andere richting evolueren. Ze worden steeds minder drive-in en steeds meer winkel, steeds retailer onder de retailer. Natuurlijk vergeten we ook de tijdelijke verkooppunten, zogenaamde pop-up stores, niet in ons centrale dossier.


Interview: Melitta

De baas van Melitta Benelux is het soort man dat we bij Gondola appreciëren, hij is recht voor de raap, durft te zeggen waar het op staat en vertelt ons hoe het er in de retailwereld - voor en achter - de schermen aan toegaat.


Retail en energie

Dirk Depré is verkoopsverantwoordelijke bij Electrabel. Hij houdt zich bezig met de klanten die elektriciteit nodig hebben op verschillende locaties. De grootdistributie is daarvan het typevoorbeeld. Zijn mening is dan ook van tel.


Magazine Summary

Actoren:
  • Drink Centers
  • Chronostock
  • Interview: Printanddisplay
  • Wilkinson mikt op huidverzorging
  • Interview: Melitta
  • Dossier Warme dranken
De Feiten:
  • Info-Vers
  • Drive Thru
De Markt:
  • Dossier Tabak
  • Dossier Kaas
  • Dossier Oral Care
  • Dossier Hot Snacks
  • Dossier Desserts
  • Dossier Laundry
  • Brands
  • Dit is nieuw!
  • Zomerse wijnen
Vakmanschap:
  • Retail en energie
  • In-store corner
  • Winkel van de maand
  • Gondola Jobs
  • Consumetrics
Vrijuit:
  • Gekocht!
Bord-Bia - NL - SIDE