Gondola september 2009

Developed Records: 

De Musketiers in de aanval

Het gaat snel bij Intermarché, heel snel. De keten zet zijn veroveringstocht in Wallonië voort. Net als in Frankrijk heeft de keten een nieuwe look gekregen. Binnen de drie jaar moeten ze varen zoals in het moederland onder de vlag ‘De Musketiers’.


Interview O’Cool; Yvan Lippens

Vier jaar geleden nam diepvriesketen O’Cool branchegenoot Covee over. Inmiddels is het enseigne Covee van de markt verdwenen en is O’Cool een groot nationaal merk in de diepvriesretail. Yvan Lippens over de fusie en over O’Cool anno 2009.


Interview GfK

Hoe vormen de beschikbare gegevens van GfKover het consumentengedrag een vruchtbaar terrein voor de samenwerking tussen retailers en merken, met goed beheer van het marktsegment als gemeenschappelijke inzet?


Start van een franchise

Franky heeft jaren in de bouwsector gewerkt. Na 28 jaar pvc- ramen plaasten heeft hij beslist om het over een andere boeg te werpen. Hij is gestart met een franchise winkel met Carrefour in Moortsel. Een vastberaden en weloverwogen keuze.


Magazine Summary

Actoren:
  • Interview Vincent Van Quickenborne - Wet op de handelspraktijken
  • Interview Albert Ragon - Danone, 90 jaar leadership
  • Interview O'Cool, Yvan Lippens
  • Interview Dirk Vanderveken
  • Ham - Een overzicht van categorie
De Feiten:
  • Actualiteit
  • Info Vers
  • Intermarché - De Musketiers komen naar buiten!
De Markt:
  • Kazen - Warme kazen
  • Bananen - co2- vrije bananen
  • Foodservice - Strategische impact van Retail op Foodservice
  • Brands - Nieuwe producten
  • Dit is nieuw
  • Winkel - De belotevolle start van een franchise
Vakmanschap:
  • Winkel - Johan Bosmans, AD Delhaize Willebroeck
  • Weetjes - News, internet, boeken...
Vrijuit:
  • Retail for Dummies
Bord-Bia - NL - SIDE