Gondola oktober-november 2009

Developed Records: 

Interview Fons Van Dyck

We stelden in het vorige nummer het nieuwe boek van Fons Van Dyck voor: “De kracht van wit. Verandert de crisis ons leven?” In dit nummer praat Fons Van Dyck over recente trends en bespreekt hij die vanuit het standpunt van de retail.


Dossier Koffie

Welke bewegingen zijn er op de o zo belangrijke koffiemarkt? We bekeken ze van heel nabij. Wie stopt de opmars van de private labels en hoe aantrekkelijk wordt het premiumsegment van de home made espresso? Gondola onthult bovendien de resultaten van de eerste editie van een eigen marktonderzoek naar het consumentengedrag.


Dossier chocolade

Bij koffie hoort een stukje chocolade, of niet? In de verte horen we Sint-Niklaas al aankloppen. Daarom dit dossier over een sector vol emoties. De sector houdt een beetje de pas in. Een gevolg van de crisis of van de zonovergoten zomer?


Couponing

Er zijn categorieën die lijden onder de crisis en er zijn er op wie de crisis geen vat lijkt te hebben. En dan is er een promotionele techniek die erdoor versterkt wordt. Couponing is goed op weg om van 2009 een recordjaar te maken. Een uitgelezen moment om de sector onder de loep te nemen.


Magazine Summary

Actoren:
  • Dossier koffie
De Feiten:
  • Actualiteit
  • Info Vers
  • Interview Fons Van Dyck
De Markt:
  • Dossier chocolade
  • Compotes
  • Baby
  • Brands
  • Dit is nieuw!
  • Couponing
Vakmanschap:
  • Winkel van de maand
  • Retail for Dummies
Vrijuit:
Bord-Bia - NL - SIDE