Gondola November 2011

Developed Records: 

Geboorte van een keten

2011 eindigt met een grote en een mooie verassing: Match kondigt namelijk aan dat het niet zomaar zijn concept zal laten evolueren, maar integendeel een geheel nieuwe keten uit de grond stampt. Match Food & More wordt dan ook niet zomaar een grotere Match, maar is de vrucht van een originele en zeer verleidelijke positionering. Er werden met andere woorden niet enkel een aantal krachtlijnen uitgetekend, er zit een duidelijke visie achter: die van het beroep van handelaar.


Vitaminenkuur

We brengen een bezoek aan Hans Peters, General Manager Iglo Benelux. Het merk dat hij terug op koers zet om opnieuw ‘category leader’ te worden.


Een jaar later...

Gondola trok we naar het chique Rixensart (Waals-Brabant), waar we een winkel bezochten die een jaar geleden van eigenaar veranderde. We waren inderdaad benieuwd om te vernemen hoe het de zestien noodlijdende winkels verging die destijds door Carrefour werden overgedragen aan Mestdagh, de retailer uit Charleroi.


Magazine Summary

Actoren:
  • Hans Peters - Iglo
  • Museum Martini
  • Dossier Alcoholische dranken
De Feiten:
  • Info-Vers
  • Consumetrics
  • Match Food & More
De Markt:
  • Dossier Zoute snacks
  • Dossier Warme kazen
  • Dossier Baby Care
  • Dit is nieuw!
  • Brands
  • Ronde tafel Private Labels
Vakmanschap:
  • Winkel van de maand: GB Rixensart
  • In-store corner
  • Vrije tribune
  • Gondola jobs
  • Retailmobile
Vrijuit:
  • Gekocht!
Bord-Bia - NL - SIDE