Gondola mei 2013

Developed Records: 

Boni: private labels op zijn Colruyts

Bij Colruyt staan ze erom bekend dat ze nooit over één nacht ijs gaan. Vooraleer ze zich in een nieuw avontuur storten wordt alles eerst grondig afgecheckt. De zaken worden pragmatisch aangepakt. Er wordt geobserveerd, getest, en de effecten van een nieuwe operatie worden eerst gemeten en afgetoetst aan het globale businessmodel. Eens er echter beslist is wordt het nieuwe beleid geïmplementeerd voor lange tijd. Zo ging het ook bij de groepering van alle huismerken onder het label Boni Selection. De groep slaat hier duidelijk een nieuwe weg in, aan ons om daarover te berichten.


Peter Pintens: De big bang-theorie door Douwe Egberts

Op het ogenblik dat we de op-en-top ‘branded’ kantoren van D.E Master Blenders 1753 betreden, en de sympathieke marketing directeur Peter Pintens de hand schudden, is er één vraag die op onze lippen rust... en die reeds beantwoord wordt voordat voordat we ze kunnen stellen. “Wat het overnamebod op D.E Master Blenders 1753 betreft, kan ik uiteraard niets zeggen”.


De mobiele kortingsbon groeit sterk

Dat digitale coupons groeien in België kon u al in de vorige Gondola lezen. Deze maand kijken we in detail naar het gebruik naar de gebruikers van de e- en m-coupon. Vooral dertigers gebruiken ‘100% terugbetaald’-coupons via app’s, blijkt uit data van myShopi.


Magazine Summary

Actoren:
  • Interview Jean-Baptiste Santoul
  • European Seafood Exposition
  • Delhaize Waterloo
  • Studie lamsvlees
  • Abrikozen: een verstoorde oogst
  • Interview Peter Pintens
  • Dossier Alcoholische dranken
De Feiten:
  • Info-vers
  • Consumetrics
  • Boni: Een nieuwe doctrine voor Colruyt
De Markt:
  • Dossier Charcuterie
  • Dossier Ultravers
  • Dossier IJskoffie
  • Dossier Laundry
  • Dit is nieuw!
  • Brands
  • E- en m-couponing
Vakmanschap:
  • Winkel van de Maand
  • The Laboratory
  • Het notaboekje van Patrick Fiévez
  • Afspraken
Vrijuit:
  • Liefde voor het vak
Bord-Bia - NL - SIDE