Gondola Magazine september 2012

The Belgian Retail and Consumer Goods Index Part 1
Het Belgische retaillandschap blinkt uit in een steeds toenemende complexiteit en verscheidenheid. Om de Belgische retailsector, zowel van de kant van de distributeurs als van de kant van de producenten in kaart te brengen, heeft Gondola de handen in elkaar geslagen met dataspecialist Graydon en industrie-expert Deloitte. Samen met hen wil Gondola een nieuwe methode voorstellen om de evoluties van de Belgische retailsector te verklaren en toekomstige trends te kunnen ontwaren. Om een zo accuraat mogelijk beeld te geven van de retail- en fmcg-industrie hebben we gekozen voor een dynamische aanpak, de Index zal elk jaar vernieuwd worden en zo de kans krijgen om te groeien op verschillende assen: de grootte van de geanalyseerde markt, de gekozen kpi's, de marktsegmenten en de distributiekanalen.

De Belgische foodretailfranchise heeft de eer om de spits van onze Retail Index af te bijten. In ons magazine van september vindt u een algemeen overzicht terug van foodretail franchise in Belgiƫ.

Bent u nog niet geabonneerd? Klik hier!

Auteur: 

Gondola Magazine