Gondola Juli 2011

Developed Records: 

We need you!

Franchise is één van de voornaamste hoekstenen van de Belgische retail. Als we te raden gaan bij Unizo wordt er ons verteld dat de formule steeds populairder wordt, maar dat de rentabiliteit onder invloed van verschillende factoren daalt. Maar dat zijn cijfers en analyses die ver van de winkelvloer zelf in statistieken en rapporten worden gegoten. Daarom wilde Gondola de franchisenemer liever recht in de ogen kijken en vragen waarom hij of zij ooit begonnen is als franchisenemer. We werden met onze neus op de feiten gedrukt: het enthousiasme, de tomeloze inzet, het doorgaan ondanks eventuele tegenslagen, de persoonlijke omgang met personeel en klanten,... maken dat franchise, of welke naam er ook op deze formule wordt geplakt, iets naar de retail brengt waar geen centraal gestuurd concept tegenop kan: menselijkheid.


Winkel van de maand

Een buurtwinkel met de allure van een traiteurzaak, een ontvangst waarvoor het woord joviaal niet volstaat, een buurtwinkel waar visie, moed, energie en – vooral – liefde is in gestoken. Welkom bij Prima Croes in Boortmeerbeek.


Magazine Summary

Actoren:
  • Valvert, het Belgische water
  • Coca-Cola wordt groen
  • Père Olive draait “Tip Top”
  • Kinder komt met een surprise!
  • Dossier culinary
De Feiten:
  • Info-vers
  • Franchise, de motor van de markt
De Markt:
  • Dossier ijskoffie
  • Dossier douchegels
  • Dossier petcare
  • Dit is nieuw!
  • Brands
  • Check-out
Vakmanschap:
  • Mousserende wijnen
  • In-store corner
  • Winkel van de maand
  • Gondola Jobs
  • De afspraken
Vrijuit:
  • Consumetrics
  • Publiart
  • Gekocht!
Bord-Bia - NL - SIDE