-
Monoprix Waterloo: een verleidelijke en onderscheidende stadswinkel
-
Kan is de baas spreken? Spar Lamot: een stadswinkel, maar dan net iets anders
-
Dossiers: drinks, bier, alcohol, gezouten snacks, kaas ...
FMCG-reuzen Unilever en Procter & Gamble hebben allebei een relatief goed eerste kwartaal achter de rug, maar zagen respectievelijk hun omzet- en winststijging afgeremd door wisselkoerseffecten.
De omzet van Unilever (Dove, Axe, Lipton, etc.) daalde in het eerste kwartaal van 2014 met 6,3% tot 11,4 miljard euro. De onderliggende groei bedroeg nochtans 3,6%. Vooral de wisselkoerseffecten hadden een negatieve impact (-8,9%) op de resultaten.
Bij Procter & Gamble (Pampers, Gilette, Dreft, etc.) drukte wisselkoersen dan weer de omzetgroei. Het bedrijf maakte 1,7% meer winst (2,61 miljard dollar, of 1,89 miljard euro) dan in Q1/2013, maar de omzetcijfers bleven stabiel. Zonder het effecten van wisselkoersen had het bedrijf een omzetgroei van 3% kunnen noteren.
Monoprix Waterloo: een verleidelijke en onderscheidende stadswinkel
Kan is de baas spreken? Spar Lamot: een stadswinkel, maar dan net iets anders
Dossiers: drinks, bier, alcohol, gezouten snacks, kaas ...
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?