Gin: the comeback!

Een nieuw artikel in het Bombay-gamma

Inderdaad, de kop boven dit artikel is niet overdreven: gin is aan een belangrijke inhaalbeweging bezig. De gin-tonic is de klassieker onder de klassiekers. Het godendrankje, dat werd uitgevonden in de 17e eeuw door de British East India Company, is opnieuw een hit in de hipste cocktailbars van deze planeet en glitter en glamour zijn opnieuw zijn deel. Bombay (Bacardi-Martini) vond het moment dan ook goed gekozen om Bombay Dry Gin te lanceren, een streelzachte en verfijnde “Distilled London Dry Gin”, met die subtiele noten van jeneverbes en citrusvruchten die de typische eigenschappen van de London Dry Gin zijn. Het spreekt vanzelf dat je met Bombay Dry Gin een prima gin-tonic kan bereiden, en daarom hadden de marketingjongens van Bacardi-Martini het excellente idee om een promopack te ontwikkelen met naast de fles Bombay Dry Gin ook twee blikjes Schweppes Indian Tonic. De kenners blijven waarschijnlijk trouw aan hun Bombay Sapphire. Deze “London Dry Gin” in de blauwe fles is een super-premium product. Bij de bereiding worden niet minder dan tien natuurlijke kruiden of ‘botanicals’ gebruikt, die vermengd worden met neutrale alcohol via stoominfusie. Dit raspaardje met subtiele smaak geeft een nieuwe dimensie aan cocktails als de Dry Martini of de Bombay Sapphire Collins.

Tag: 

Recente productlanceringen

Bord-Bia - NL - SIDE