Gezond, knapperig en betaalbaar

Drie innovaties van Kellogg’s moeten de categorie doen groeien

Sinds onze kindertijd is Kellogg’s een vaste waarde op de meeste ontbijttafels. Innovatie is dé motor om de categorie van de ontbijtgranen te doen groeien en marktleider Kellogg’s heeft de laatste jaren dan ook niet bepaald stilgezeten. Met Trésor vulden ze op succesvolle wijze de lacune tussen het kinder- en volwassenenassortiment en met Squares verbaasden ze vriend en vijand door bij wijze van spreken een volledig nieuwe categorie uit de grond te stampen. Omdat er in België nog marge zit op de penetratie van Ready To Eat Cereals en innovatie dé motor is om de categorie te doen groeien komt Kellogg’s de komende weken met drie nieuwe producten naar de supermarkt. De eerste innovatie richt zich op het kindersegment.

Coco Pops en Chocos kenden we al, maar nu krijgen deze twee variaties met het overbekende aapje Coco op de verpakking het gezelschap van Kellogg’s Coco Pops Croc ’n Roll. Deze innovatie speelt zowel in op de wensen van de consument, de kinderen, als op die van de aankoper, de moeders. Het zijn met andere woorden niet alleen crunchy chocoladevlokken met een ludieke vorm, ze zijn op de koop toe rijk aan vezels en daardoor uitermate geschikt om de dag mee te starten. De andere innovatie komt op de markt onder het merk Kellogg’s Special K Sensations in twee varianten: natuur en aardbei. Deze meergranenmix bevat rijst, tarwe, haver en gerst en is een crunchy cereal met slechts 3% vet. Ook hier speelt Kellogg’s in op de groeiende vraag naar crunchy ontbijtgranen. Deze Sensations zijn de eerste extra knapperige Special K-variant. Alledrie deze innovaties zullen niet ongemerkt voorbijgaan en worden ondersteund door een all-round mediacampagne. Rekening houdend met de huidige economische context en met Kellogg’s doelstelling om een hogere penetratie te halen in België worden alledrie deze A-brands aangeboden onder de psychologische prijsdrempel van drie euro. Kortom, gezond, knapperig en betaalbaar.

Tag: 

Recente productlanceringen

Bord-Bia - NL - SIDE