Food retail groeit

De Belgische food retail is de afgelopen maanden 2% in waarde gegroeid ten opzichte van het jaar, zegt onderzoeksbureau Nielsen. En dat is vooral te danken aan prijsstijgingen en food, dat 2,5% groeit. Alle foodcategorieën positief, behalve warme dranken. De grootste uitschieter hier zijn de zoute snacks (+7,4%).

De non-food retail kent dan weer een daling van 1,2%. Prijsstijgingen van net geen procent, hebben de daling van 2,1% in volumes niet kunnen goedmaken. Enkel de health&beauty categorie bij het drugkanaal kan hier nog groeicijfers voorleggen.

Bij de retailformules, zien we dat hard discount de grootste groeier is (+4%) en nu instaat voor 17,8% van de omzet in food retail. Ook open market, F1 en F2 groeien. Enkel de F3-winkels blijven dalen, dit keer met bijna 5%.

Waarde-evolutie:
Open market: +1,6%
F3: -4,8%
F2: +2,2%
Hard Disc: +4%
F1: +1,7%

Auteur: 

Joram De Bock

categorie: 

Bord-Bia - NL - SIDE

Laatste productlanceringen