Exclusieve enquête: Delhaize-klanten shoppen niet anders door herstructurering

Gondola Magazine, een professioneel maandblad voor en over de Belgische retailsector, publiceert elke maand een enquête bij consumenten over verschillende onderwerpen die hun aankoopgedrag kunnen beïnvloeden. In het komende nummer werden 1.209 consumenten gevraagd of ze anders gaan winkelen door de crisis bij Delhaize. 

 

De enquête werd afgenomen door Trialpanel, een platform dat in totaal over een panel van 45.000 consumenten beschikt, en zo inzichten en analyses kan bieden over de shopper.

 

De eerste vraag van de recente enquête ging over de herstructurering bij Delhaize, en of die impact heeft op het shopgedrag van het panel: "Voor de zomer kondigde de directie van Delhaize een herstructureringsplan aan waarbij 2.500 banen op de tocht staan. Heeft dit nieuws uw aankoopgedrag beïnvloed?”. Lees hieronder de resultaten:

 

 

De meeste consumenten laten hun aankopen in de supermarkt duidelijk niet beïnvloeden door crisis bij Delhaize. Al ligt dat nog iets anders bij vaste Delhaize-klanten. We benadrukken ook dat 25% van de Delhaize-klanten begrip heeft voor stakingsacties, maar tegelijkertijd een boycot verwerpt.
 

Exclusieve enquête voor Gondola Consumetrics, afgenomen door Trialpanel.

Totaal: 1209 respondenten

Vrouwen: 71%

Mannen: 29%

Vlaanderen: 50%

Brussel: 11%

Wallonië: 39%

 

De volledige enquête vindt u terug in Gondola #202, die eind oktober verschijnt. Nog niet geabonneerd? Klik dan hier!

 

 

 

Meer info (pers), neem contact op met:

Pierre-Alexandre Billiet
CEO Gondola Group
p-a.billiet@gondola.be

 

Auteur: 

Joram De Bock