Euroshop 2011: en toen werd het licht…

Op 2 maart jongstleden sloot Euroshop 2011 zijn deuren. De grote trends van deze editie waren apparatuur gebaseerd op mobiele telefonie, convergente en polyvalente uitrustingen en duurzaamheid. Zeer opvallend was ook het enorme aanbod op gebied van LED-verlichting.

De editie 2011 bevestigde eens te meer de leiderspositie die de Düsseldorfse beurs bekleedt op gebied van winkeluitrusting. Er kwamen 106 000 bezoekers af op de 2038 standen, het beste bewijs dat de sector altijd klaar is voor nieuwe uitdagingen die de prestaties kunnen verhogen, crisis of geen crisis. Wat we er zoal gezien hebben? Wel, dat allemaal beschrijven is zowat onmogelijk. Tijdens ons tweedaagse bezoek slaagden we er met een uitgebreide delegatie amper in om de volledige 107 000m2 van de Düsseldorf Messe te doorkruisen, en dan nog eens al onze afspraken na te komen met de belangrijkste standhouders. Alle informatie die we tijdens die bezoeken kregen en de indrukken die we opdeden uitschrijven bleek al helemaal een probleem. Of we moesten een volledige encyclopedie van de retail maken, vol met alle mogelijke vormen van checkouts, koeltogen, verlichting, meubilair, beveiliging, IT-solutions, logistieke en betaalmodules, communicatie-instrumenten enzovoort. Kortom, al wat er in de wereld te koop is aan winkelinrichting was in die prille maartdagen vertegenwoordigd aan de oevers van de Rijn. Wat u in deze editie te lezen krijgt is slechts een uiterst beknopte bloemlezing, want we brachten genoeg informatie mee om een hele rubriek op te starten en die de komende maanden moeiteloos vol te schrijven!

Lees verder in Gondola Magazine maart 2011

Auteur: 

Gondola Magazine