Etienne Gossart, Vicepresident Sales & Marketing van Coca-Cola Entreprises

Het nemen van de juiste beslissing is van cruciaal belang.
Etienne Gossart, sinds augustus 2012 Vicepresident Sales & Marketing bij Coca-Cola Entreprises België en Luxemburg, was bereid zich door ons te laten interviewen voor onze serie eindjaarsinterviews. Na een succesvolle carrière bij Mars is hij in 1998 bij Coca-Cola begonnen, waar hij verschillende commerciële en marketingfuncties heeft bekleed.

Wat is u bijgebleven van het afgelopen jaar?Wat zijn de drie meest gedenkwaardige gebeurtenissen van het jaar 2012, zowel voor uw bedrijf als voor de sector in het algemeen?

  • Mij zal in de eerste plaats het onnodig uitvergroten van de huidige context bijblijven. Er heerst een sombere, negatieve stemming, terwijl het, om vooruit te komen, van het grootste belang is zich aan positieve elementen vast te klampen.
  • Op de tweede plaats, de weersomstandigheden. Deze hebben gevolgen voor de resultaten van onze industrie. En de zomer van 2012 was niet een van de meest zonnige.
  • Een derde punt, voor mij het meest opvallende, is de betrokkenheid van al onze medewerkers bij onze onderneming. Ondanks de moeilijke omstandigheden, zijn zij onverminderd enthousiast. Dat is heel bijzonder. Het is aan deze houding te danken dat wij het jaar positief af kunnen sluiten.

Er is vaak gezegd dat 2013 zich liet aanzien als een moeilijk jaar voor de hele sector…Welke initiatieven en/of innovaties gaat u lanceren om deze voorspellingen tegen te gaan?

Een van onze leidraden is innovatie. Ongeacht of het, onder meer, onze producten betreft of onze verpakking, onze technologische keuzes, maar ook onze visie op onze categorie. Maar naast deze innovaties is het ook van het grootste belang dat we verstandige keuzes maken. We moeten perfect inspelen op de wensen en verwachtingen van de shopper en de consument, en dat in elk kanaal. Onze samenwerking met de klant krijgt hierbij zijn volle betekenis want samen kunnen we de beste benadering ontwikkelen.

De feestdagen komen eraan: wat zal, bij het klinken van de twaalf middernachtelijke slagen, uw goede voornemen (privé en/of professioneel) voor het nieuwe jaar zijn?

Zowel professioneel als privé zou ik dit nieuwe jaar willen beginnen met mij te concentreren op de talrijke positieve aspecten. Ik hoop deze instelling te kunnen vasthouden, want door onze kansen te grijpen boeken wij vooruitgang.

Auteur: 

Gondola Magazine
Bord-Bia - NL - SIDE