Eindejaarspromo alcoholische dranken: limited editions en giftpacks

Het aanbod van de geestrijke dranken voor de eindejaarsperiode is weinig verrassend. Bij belangrijke verdelers als Diageo, Pernod-Ricard, Bacardi-Martini, Remy-Cointreau… klinkt unaniem dat ze tevreden zijn over de huidige formules en het dus niet nodig is om bij te sturen (dixit een marketingverantwoordelijke). Net als elk jaar komen ze dus weer voor de dag met giftpacks met een fles vergezeld van één of twee gratis glazen of limited editions, die vaak gerealiseerd worden door kunstenaars. Voor merken als Absolut en Grand Marnier neemt deze manier van werken ondertussen haast legendarische proporties aan.

Niets nieuws onder de zon dus maar de gebruikelijke aanbiedingen die de verkoop tijdens deze belangrijke periode van het jaar een boost moeten geven. Wat de aankopers van onze ketens daarvan vinden? Die antwoorden gewoonlijk met een kort “geen commentaar” . Bij Delhaize kregen we zelfs te horen: “We communiceren niet over dit onderwerp”. We zijn er nochtans van overtuigd dat onze lezers graag hadden vernomen wat hun verzuchtingen waren op dit gebied voor deze strategisch zo belangrijke verkoopsperiode.

We hebben desondanks het aanbod whisky’s en andere sterke dranken ((cognac, wodka, likeuren, gin…) van de belangrijkste spelers op de markt even voor u op een rijtje gezet.

Chivas
Gaat door met co-branding met hedendaagse ontwerpers. Tijdens deze eindejaarsperiode draagt de limited edition van de fles met 12 jaar oude maltwhisky het label van designer Dan Funderburgh uit New York.

chivas_gif_520

Bombay Sapphire
De overlevering wil dat het eerste recept voor gin 250 jaar geleden gemaakt werd door dit legendarische merk. Tweeëneenhalf eeuwen later schittert de blauwe fles in een mooie cadeaubox. Limited edition!

eoy_bombay_sapphire_1679960_520

Eau de Villée
Eau de Villée is de geniale creatie van Georges Pire, een ambachtelijke distilleerder uit Biercée, een klein dorpje bij Thuin. Vandaag wordt deze eau-de-vie op basis van citroen ver buiten onze grenzen verkocht. De fles wordt vaak aangekleed door jonge Belgische artiesten. Deze keer ging die eer naar de Gentse schilder Manor Grünewald.

eau_de_villee_2_300

Jack Daniel’s
De “Old N°7”, de basiskwaliteit van de trendy whisky uit Tennessee, wordt sinds de lente van dit jaar verkocht in een nieuwe fles. De vele fans krijgen er nu ook een metalen doos bij.
eoy_jack_daniels_2_2039960_300

Lees het volledige dossier in het Gondola Magazine van november!

Auteur: 

Gondola Magazine