EHEC! Wat dacht u?

Zonder dat we paniek willen zaaien, of nog meer olie op het vuur willen gooien, maar de gemediatiseerde heisa rond de EHEC bacterie is niemand van ons ontgaan. Afwisselend werden komkommers, tomaten, terug komkommers, sojascheuten, toch niet sojascheuten en toch wel sojascheuten met alle zonden van de wereld beladen of althans toch met de EHEC bacterie.

 

 

 

N = 506 // NL 242 // FR 264

 

 

EHEC beïnvloedt het koopgedrag niet

 

Werd uw koopgedrag de afgelopen vier weken beïnvloed door de berichtgeving rond de EHEC-bacterie?

 

(slechts één antwoord mogelijk)

NEEN

73,91%

JA

26,09%

De aandacht voor EHEC was grotendeels terecht

 

Wat vond u van de heisa rond de EHEC-bacterie?

 

(één antwoord mogelijk)

Zeer terecht

10,08%

Terecht

39,13%

Neutraal

26,09%

Onterecht

19,37%

Zeer onterecht

5,34%

 

We hebben onze slaap er niet voor gelaten

 

Hebt u zich zorgen gemaakt om uzelf en uw naasten na het uitbreken van deze epidemie?

 

N = 506

Ja, ik heb er wakker van gelegen

3,75%

Ja

25,89%

Neutraal

21,34%

Neen

37,55%

Neen, helemaal niet

11,46%

 

DE LAATSTE TWEE VRAGEN WERDEN ENKEL BEANTWOORD DOOR DE RESPONDENTEN DIE JA ANTWOORDDEN OP VRAAG EEN. N=132

 

 

Komkommer kop van jut

 

Welke groenten die u normaal wel koopt, hebt u de afgelopen vier weken niet meer gekocht? (meerdere antwoorden mogelijk)

Komkommers

75,76%

Sojascheuten

59,85%

Tomaten

21,21%

Groenten in het algemeen

9,85%

 

Back to normal

 

Nu de oorzaak (naar alle waarschijnlijkheid) gevonden is, zal u terug alle groenten kopen? (meerdere antwoorden mogelijk)

Ja

52,27%

Ja, maar geen sojascheuten

37,12%

Ja, maar geen komkommers

14,39%

Neen, ik koop geen groenten meer

3,79%

Ja, maar geen tomaten

0,76%

In de retail draait het om de consument. Alle strategieën, analyses, herstructureringen, promoties, naamsveranderingen,... ten spijt, als de consument niet mee wil, is het allemaal moeite voor niets geweest. Daarom hebben Gondola en Brandialog de handen in elkaar geslagen om u elke maand de mening van de consument te geven. Vanaf nu stellen we maandelijks een vijftal vragen aan een significante groep mensen die binnen hun gezin verantwoordelijk zijn voor de aankopen.

 

Brandialog (een divisie van Dialog Solutions) is de specialist op het vlak van vernieuwende en verkennende studies en marketing solutions via hun specifieke panels en online private communities. Creëer zelf uw panel. Test en ondervraag hen. Verzamel feedback en stel zo uw community van ambassadeurs samen. Voor meer informatie: Alexandre Vandermeersch (alexandre@brandialog.eu)

 

© Brandialog, for Consumetrics by Gondola & Brandialog

 

Branddialog

Auteur: 

Gondola Magazine

categorie: 

Bord-Bia - NL - SIDE

Laatste productlanceringen