Een nieuwe naam voor de hele familie

Oud-Brugge is een merk van Belgomilk, dat zelf deel uitmaakt van de groep Milcobel die ontstond uit de fusie van de grote landbouwcoöperatieven en die met de 950 miljoen liter melk die hij elk jaar ophaalt, ook de voornaamste producent van het land is. De bewerking van de melk gebeurt op twee plaatsen: in de kaasmakerijen van Gierle en Moorslede. Het is de bedoeling dat alle activiteiten op termijn verhuizen naar deze tweede site. Oud-Brugge werd in 1992gelanceerd. Sindsdien werd het assortiment verruimd met heel wat specialiteiten: Brugse Blomme, Brugse Belegen, Brugs Broodje, Brugs Goud, Oud-Brugge Prestige, en onlangs nog Brugs Broodje Apero. Al deze variëteiten hebben met elkaar gemeen dat ze een romige, zachte smaak hebben en op traditionele manier worden bereid.

Vandaag wil Belgomilk al deze specialiteiten onderbrengen onder dezelfde noemer, om zo een sterk, meer herkenbaar merk neer te zetten. Een ander voordeel is dat op die manier de investeringen in communicatie efficiënter en effectiever kunnen gebeuren. De naam die werd gekozen is Brugge Kaas en de nieuwe visuele identiteit draagt op een elegante manier het imago uit van het Venetië van het Noorden, dat beroemd is tot ver buiten onze landsgrenzen. Elke variëteit kreeg een aparte kleurcode mee. Je kan ze allemaal tegelijk bewonderen op 13 september, want net zoals tien jaar geleden wordt er opnieuw een gigantische kaasmarkt georganiseerd in de stad van Jan Breydel en Pieter De Coninck, waar iedereen die erbij was zich die vorige editie nog herinnert als een groot feest.

Bullet points

» De Brugse kant, het belfort, de reien?: stuk voor stuk sprekende beelden
» Elke specialiteit kreeg zijn eigen kleurcode mee
» Het gebruikte lettertype herinnert aan de oude Brugse geschriften (Caxton)

De Belgische kazen zitten in de lift

» +3?% groei (2008 vs 2007) (?bron?: GfK?)

Tag: 

Recente productlanceringen

Bord-Bia - NL - SIDE