Een alternatief voor sport- en energiedrankjes

Alibi Pretox betreedt de Belgische markt
Alibi Pretox, dat in 2008 op de Engelse markt werd gelanceerd, is een voedingsdrank die bestemd is om de moderne consument op hun dag te begeleiden. In het Verenigd Koninkrijk is het de marktleider geworden van de gezondheidsdrankjes. Alibi is ontworpen om het organisme te beschermen, te herstellen en te rehydrateren. Het draagt dus bij aan de instandhouding van het energieniveau dankzij de vitamine B, de versterking van het immuunsysteem dankzij vitamines C, D en E, aan rehydratatie van het organisme en aan de afvoer van gifstoffen. Het is duidelijk dat het om een gezond en innovatief alternatief gaat voor energiedranken, maar ook voor voedingssupplementen.

Nadat hij de neiging van de consument had waargenomen om zich in toenemende mate zorgen te maken over hun gezondheid, kreeg de oprichter van Alibi, Oliver Bolton, in 2006 het idee om een gezondheidsdrank te maken. In 2011 begon Pretox een samenwerking met “drop4drop”, een charitatieve instelling met als doel de levering van drinkwater aan de opkomende landen. Het bedrijf Solution Sciences zegt toe voor elk verkocht blikje Alibi Pretox dezelfde hoeveelheid drinkwater te leveren aan de meest behoevende landen. Dankzij deze samenwerking heeft Alibi in december 2011 de eerste drinkwaterputten van Kakinada kunnen sponsoren, een dorp in het westen van India.

De drank is zowel bestemd voor professionals en sporters als voor consumenten die zich om hun gezondheid en welzijn bekommeren. Het recept is overigens ontwikkeld in samenwerking met belangrijke wetenschappers als Dr. Paul Clyton, auteur van het boek “Health Defence”. Vandaag heeft Alibi een nieuwe stap gezet, aangezien de groep heeft besloten het merk internationaal te lanceren, te beginnen bij Champion en Carrefour in België. In februari 2012 is de drank aldus in 45 hypermarkten, 36 supermarkten en 169 franchisewinkels van Carrefour België gekomen. Meer recentelijk kwam Alibi ook naar 82 Champion-supermarkten.

Tag: 

Recente productlanceringen

Bord-Bia - NL - SIDE