Edenred heeft gisteren ter gelegenheid van een beleggersdag de groeidoelen van haar plan getiteld "Verovering 2012" gepresenteerd. De groep zegt te vertrouwen op een versnelde digitalisering van zijn oplossingen in de hoop in 2012 een volume van elektronische emissies te bereiken van 50% en van meer dan 70% in 2016. Zij wil ook een organische groeidoelstelling bereiken van een emissievolume tussen +6% en +14%. Hiervoor noemt ze de creatie en ontwikkeling van nieuwe oplossingen waarmee een grondgebied gedekt zal kunnen worden van 6 tot 8 nieuwe landen die tussen nu en 2016 ontsloten zullen worden. "Verovering 2012" past in een langetermijnstrategie waarmee de Groep beoogt zich te verzekeren van een sterke en regelmatige groei vanaf 2016.

Edenred heeft bovendien onlangs het akkoord met Aldi en Carrefour bekendgemaakt. Deze bedrijven zullen zich vanaf 2012 in het avontuur van de elektronische maaltijdtitels storten. Het betreft een belangrijke stap die de weg zou kunnen open leggen naar andere distributeurs. Edenred hoopt tussen nu en januari 40.000 à 50.000 consumenten te kunnen overtuigen.