Ebay en Myer lanceren eerste Virtual Reality-winkel

De Amerikaanse e-commercegigant Ebay en Myer, een Australische keten, kondigen de lancering van een eerste Virtual Reality-winkel aan. Deze virtuele store is toegankelijk voor Australische consumenten en geeft hen een vooruitzicht van hoe winkelen er in de toekomst zal uit zien.

 

Australische consumenten kunnen dankzij een Virtual Reality-bril, die onder de naam ‘Shopticals’ online te bestellen zijn, de virtuele winkel van Ebay betreden. Door de Sight Search-technologie van Ebay hoeft hij slechts naar het gewenste item te kijken (enkele seconden) om het te selecteren, daarna krijgt hij alle nodige informatie (stock, levertijd, omschrijving, …). Om de aankoop af te ronden, moet de klant zich fixeren op het winkelmandje, waarna hij via de applicatie kan doorgaan naar het betaalscherm.

 

Voor Ebay is het belangrijk om niet zo zeer het online shoppen te kopiëren en over te dragen naar een virtuele wereld, maar om de beste elementen vanuit de traditionele retail om te zetten en navigatie, selectie, efficiëntie en individualisatie verder uit te werken.

Auteur: 

Coralie Gilissen