E-COMMERCE, SOCIALE MEDIA & ‘NEW RETAIL’-CONCEPTS IN CHINA

dinsdag, 16 januari, 2018 - 14:00 tot 18:00

In de afgelopen jaren heeft China een pioniersrol ingenomen op het vlak van e-commerce en sociale media. De Chinese consument is heel geïnteresseerd in westerse producten, maar de klassieke e-commerce en sociale media kanalen die wij kennen, werken niet in China. Bovendien zijn er de afgelopen jaren nieuwe retailconcepten ontstaan in China die onder de noemer ‘New Retail’ heel wat weerklank vinden, ook in het Westen. Chinese e-commerce spelers zoals Alibaba proberen nieuwe concepten te ontwikkelen waarbij online en offline op een revolutionaire manier geïntegreerd worden. Zelfs onbemande winkels beginnen op te duiken in het straatbeeld. Deze nieuwe mogelijkheden bieden heel wat opportuniteiten voor westerse bedrijven. Een goed begrip van deze complexe markt en haar mogelijkheden is meer dan ooit cruciaal.

 

Tijdens deze opleiding zal Bart Horsten de trends en mogelijkheden op dit vlak van e-commerce en sociale media in China in kaart brengen en uitleggen hoe westerse bedrijven deze kanalen kunnen inzetten in hun eigen China strategie.
Er wordt een antwoord geboden op vragen als:
- welke platformen zijn voor mijn product het meest geschikt?
- Wie is de Chinese consument?
- Moet ik een eigen bedrijf hebben in China of kan ik met een Chinese partner werken?
- Hoe zit dat precies met die New Retail-concepten?
- Wat met de logistiek?
- Hoe kan ik voldoende controlemechanismen inbouwen?
- Wat kost het om een webshop te openen in China?

 

Dit alles zal worden geïllustreerd met enkele concrete case studies en de deelnemers zullen praktische aanbevelingen kunnen meenemen.

 

Voor meer info ga naar : http://theretailacademy.be/nl/opleiding/e-commerce-sociale-media-%E2%80%98new-retail%E2%80%99-concepts-china-19012018