DPD zet humor in als geheime wapen bij zijn eerste pan-Europese campagne

“Als Europees expert in e-commerce leveringen, bereikt DPDgroup dagelijks 2 miljoen geadresseerden. Deze campagne biedt ons de mogelijkheid om een gesprek te starten met klanten die gebruikmaken van bezorgdiensten, en dat zal de komende jaren goed onderhouden worden”, vertelt Erik De Nutte, marketing manager bij DPD Belux.

 

De eerste pan-Europese campagne van DPS richt zijn pijlen op consumenten van 19 tot 39 jaar, goed voor zo’n 75 miljoen e-shoppers verdeeld over 20 landen. Vooral de heavy buyers, die 86% van hun aankopen online doen, spelen een belangrijke rol bij de aanbevelingen van bepaalde bezorgdiensten. Deze campagne zet dan ook de verschillende diensten van de PDGgroup: Predict, Pickup, Live-Tracking en myDPD, in de spotlight.

 

Maar hoe kan het bedrijf zijn doelpubliek bereiken? DPD zet 100% in op het digitale aspect, wat overeenkomst met de online consumptiegewoontes van heavy buyers. Daarom richt het bedrijf zich op sociale netwerksites, e-commerce sites, grote platformen en de websites van de groep.

 

Om de momenten van online “media snacking’ te vergemakkelijken, heeft DPDgroup gekozen voor korte formaten, die tegelijk zorgen voor voldoende impact en de nodige humor bevatten. Met een reeks van ervaringen die klanten dagelijks meemaken, richt de filmpjes zich tot een modern publiek en wil het de kijker bekend maken met de belangrijkste diensten van DPDgroup.

 

De campagne “The Laws of Delivery” kan gevolgd worden via social media dankzij de hashtag #LawsOfDelivery. De eerste wet? De bestelling wordt nooit op het juiste moment geleverd...

 

Auteur: 

l.goethuysen@gondola.be