Dirk Depoorter: "Groeien in een moeilijke markt"

De eerste helft van 2012 was op zijn zachts uitgedrukt turbulent te noemen. Zowel economisch als (geo)politiek is de wereld in volle ontwikkeling. En dat heeft - mits enige vertraging - ook zijn weerslag op de retailsector. Daarom stelt Gondola tijdens deze doorregende zomer enkele prangende vragen aan een reeks topspelers uit de retailsector. Vandaag is het de beurt aan Dirk Depoorter, Algemeen Directeur van Spar Retail.

Hoe gaat het met Spar?

Onze evolutie is positief. Iedereen weet dat we actief zijn in een moeilijke markt en toch blijven we groeien, daar kan ik alleen maar tevreden mee zijn.

De sociale zetel zou verhuizen naar Mechelen. Wat betekent deze?nieuwe implementatie voor de groep?

De gevolgen zullen drieledig zijn, ten eerste meer profitabele groei voor onze partners, ten tweede onszelf bestendigen op lange termijn en ten derde kunnen we meer kostenefficiënt te werk gaan.

Om af te sluiten onze zomervraag: wat verwacht u van de vakantie? Wat zou u als zomerlectuur, vakantiebestemming of –activiteit aanraden?

Ik hoop dat het eindelijk goed weer wordt met veel BBQ's en cocktails (lachts, nvdr). En als zomerlectuur heb ik de biografie van Steve Jobs van Isaacson op het programma staan. Wat er zeker niet opstaat zijn emails! En mijn vakantiebestemming? Where ever, samen met familie en vrienden, naar festivals gaan en wat tijd voor mezelf, sporten, motorrijden,...

Auteur: 

Gondola Magazine
Bord-Bia - NL - SIDE