Dettol Healthy Touch Anti-bacterieel

style="font-size: 12px;">Een innovatie die heel de categorie vleugels geeft

Het is geen succes, het is een triomf! Begin 2010 lanceerde Reckit Benckiser Dettol Healthy Touch Handwasgel. Rekening houdend met het vertrouwen dat het merk reeds genoot en met het succes dat het product reeds had in andere Europese landen had de ploeg van Dettol het volste vertrouwen in de eigen capaciteiten om kleur te brengen in een categorie die niet meer echt groeide. Toch konden ze niet eens dromen dat het zo’n schot in de roos zou worden, een van dé fenomenen van 2010. Zeven maanden na de lancering heeft Dettol Healthy Touch maar liefst 28,6 procent van de markt in handen wat betreft waarde, en vertegenwoordigt het 90 procent van de groei van de hele categorie vloeibare handwaszeep. Als we de verkoopscurve bekijken, merken we ook dat ze aan het einde van de zomer bijna verticaal loopt. De verklaring? Reckitt Benckiser heeft de groei verdubbeld door de automatische zeepverdeler Dettol No Touch te introduceren, een innovatie om u tegen te zeggen.

Waarover gaat het? Dettol No Touch is een kit waarvan het zeepreservoir perfect past in de automatische herlaadbare zeepverdeler Dettol Healthy Touch Anti-bacterieel die een afgemeten dosis vloeibare zeep in uw handen deponeert door ze voor het apparaat te houden. Geoffrey Sherburn, Brand Manager van het merk, verklaart de twee grote voordelen van deze formule: “Vanzelfsprekend is er de hygiënische kant van de zaak want vuile handen komen niet in contact met het toestel. Maar er is ook de ludieke kant van de werking van het toestel dat ervoor zorgt dat kinderen blij zijn en hun ouders kopzorgen bespaart, want ze moeten niet meer herhaaldelijk aandringen opdat hun kroost de handen zou wassen.”

Een nieuwe gebruiksgewoonte voor een zeepverdeler introduceren, veronderstelt ook wat pedagogie: Reckitt Benckiser heeft vanaf de lancering het product gedemonstreerd via televisiespots, maar ook via POS materiaal op de winkelvloer met videoschermen. Wat betreft de retail moeten ze zich er nog van verzekeren dat er een plaats kan worden gereserveerd in de rayon om deze innovatie te ondersteunen. De aankopers van de belangrijkste ketens zijn alvast overtuigd, en zoals voorafgaande cijfers illustreren bieden zij het reeds aan. Maar we moeten ook onderlijnen dat de snelheid en het enthousiasme waarmee het publiek heeft gereageerd, een grote, goed gevulde stock heeft doen leeglopen. We zien zelfs in hypermarkten zoals Cora dat sommige klanten een exemplaar reserveren aan de kassa!

Het voor de hand liggend voordeel van dit concept is dat het de consumententrouw verdubbelt: via de anti-bacteriële werking van de zeep, maar ook dankzij de aanwezigheid van het basisstation waarvoor het publiek regelmatig compatibele vullingen zal kopen. Een echt schoolvoorbeeld.

Tag: 

Recente productlanceringen

Bord-Bia - NL - SIDE