De traditie krijgt een nieuw gezicht

Chimay

De producten van Chimay hoeven we u niet meer voor te stellen. De halfharde kaas die sinds 1876 door de monniken van de abdij gemaakt wordt is heerlijk, vooral bij een lekker glaasje trappist van dezelfde origine. Spreken van een kaas is echter de paters oneer aandoen, want het gaat hier wel degelijk over een heel assortiment: in de retail liggen de “Grand Classique”, de “Light” en de “Chimay met bier” (van Chimay natuurlijk!) broederlijk naast elkaar! Al deze kazen worden nog steeds op traditionele wijze bereid volgens de strenge kwaliteitseisen van het lastenboek. Zo komt de melk bijvoorbeeld alleen maar van koeien die in de weiden rondom de abdij gegraasd hebben. Toch is de abdijkaas ook een modern product, dat prima past in een supermarktkoeltoog en zich heeft weten aan te passen aan de huidige manier van consumeren. In de lente wordt ook de verpakking helemaal vernieuwd: de sneetjes komen voortaan in een hersluitbaar vlootje en het logo Chimay wordt beter in de verf gezet. Ook de authenticiteit van het product wordt stevig onderlijnd door de vermeldingen “Pères Trappistes” en “Smaken uit het Land van Chimay” op het pakje. De consument merkt meteen wat voor vlees (of liever kaas!) hij in de kuip heeft. Op de Grand Classique staat ‘zacht en smeuïg’, op de Light ‘licht en smakelijk’ en de Chimay met bier wordt omschreven als ‘fruitig en intens’. Een heel mooie en tot in de puntjes verzorgde transformatie die dit mooie product van eigen bodem nog onweerstaanbaarder zal maken.

Tag: 

Recente productlanceringen

Bord-Bia - NL - SIDE