De nieuwe winkelconcepten van 2014

2014

2014 was een jaar waarin zowel supermarktketens als zelfstandigde winkeliers enkele vernieuwende winkelconcepten openden. Tijd voor een overzicht!

 

Fotoreportage: Cru, de overdekte versmarkt van Colruyt
 

Op 29 november opende de eerste vestiging van Cru de deuren in Overijse. De nieuwste telg van de Colruyt Group is een concept dat mijlenver staat van de Colruyt-supermarkten. Cru roept een marktgevoel op, heeft een beperkt assortiment van hoge kwaliteit en werkt zonder klassieke kassa’s. Het Cru-concept werd ontwikkeld door Jean-Pierre Roelands (directeur winkelconcepten Colruyt Group) en zijn team, en het is iets compleet anders geworden dan we van de Colruyt Group gewoon zijn. Het is een winkel die een sterk richting versmarkt gaat, maar zeker geen supermarkt is. Hier vind je geen uitgebreid gevulde rayons, geen merkproducten en geen producten à la wc-papier of alllesreiniger. Authentiek, puur en kwalitatieve voeding staat hier centraal, al is er ook een bloemenafdeling.

 

Lees hier de fotoreportage

 

Cru

 


 

Robuust, een “supermarkt” zonder verpakkingen
 

Eind augustus opende in Antwerpen onder grote belangstelling de eerste verpakkingsvrije voedingswinkel van België de deuren. Bij Robuust wordt alles in bulk aangeboden, en moeten klanten zelf hun flessen, potjes en zakjes meenemen. 

 

Lees hier de fotoreportage

 

Robuust

 


 

Solid, de outlet store van Lidl

Eind maart opende Lidl België in alle stilte vier outlet stores onder de naam “Solid”. De discounter verkoopt er hoofdzakelijk overschotten van tijdelijke non-food acties. Er zijn vier Solids in België, waarvan drie in Wallonië: in de buurt van Luik, Charleroi en Namen. De Solid in Temse is de enige in Vlaanderen. Wij bezochten die in Temse.

 

Lees hier de fotoreportage

 

solid

 


 

Lidl on the go

Lidl opent in april zijn eerste stadswinkel in het centrum van Antwerpen. Met Nespressokoffie’s, twee kassazones, en een on-the-go gamma bevat de winkel op de Frankrijklei enkele belangrijke nieuwigheden voor de discounter.

 

Lees hier de fotoreportage

 

lidl on the go

 


 

Nieuwe generatie Delhaize 

Op 22 april opende Delhaize zijn nieuwe generatiewinkel in Wezembeek-Oppem. Het nieuwe concept ligt volledig in lijn met de vernieuwde slogan “Goed kopen, goed eten”.

 

Lees hier de fotoreportage

 

Delhaize

 


 

Het nieuwe hypermarktconcept van Cora

Cora heeft eind april zijn nieuw hypermarktenconcept voorgesteld in het Waalse Hornu. Voor deze vernieuwing zat Cora rond de tafel met zijn verschillende klanten, en werden alle mogelijke opties uitgetest en geprobeerd. Het resultaat is een concept met heel wat nieuwigheden voor de retailer. Onder de vele veranderingen in het verkooppunt noteren we een “promotiestraat ", informatiepunten, een moderne en duidelijke signalisatie, een verse sushistand, en gratis WiFi, waarmee het concept meer tegemoedkomt aan de eisen van de klant van vandaag.

 

Lees hier de fotoreportage

 

cora

 

 

 

Auteur: 

Joram De Bock