De kortingsbon blijft scoren!

Hoe gaat de consument om met nieuwe lanceringen in zijn vertrouwde supermarkt? Dat is de vraag die we deze maand stelden aan ons consumentenpanel. En we hebben goed nieuws, innovatie is nog steeds de beste manier voor producenten én retailers om de categorieën te dynamiseren: maar liefst 95% van de respondenten gaf aan dat ze ongeduldig of best bereid zijn een nieuw product aan te kopen! En van alle middelen om de consument tot de aankoop van een nieuw product te verleiden blijkt de typisch Belgische kortingsbon nog steeds het meest effectief. Als we daarbij ook de variant “eerste aankoop volledig terugbetaald” rekenen, dan worden kortingsbonnen en terugbetalingen door 39% van de respondenten geciteerd als meest efficiënte verleiders...

 

In het algemeen bent u:
Eerder bereid om iets nieuws te proberen // 58%
Altijd ongeduldig om iets nieuws te proberen // 37%
Onverschillig // 3%
Eerder terughoudend om iets nieuws te proberen // 2%
Helemaal niet geïnteresseerd om een nieuw product aan te kopen // 0%

 

Wat is voor u de meest doorslaggevende factor om een nieuw product aan te schaffen?
Ik heb een kortingsbon gekregen om het te proberen // 21 %
Ik heb gebruik gemaakt van een “eerste aankoop terugbetaald” aanbod // 18%
De mond-aan-mond reclame heeft gewerkt, een kennis heeft het me aanbevolen // 12%
Ik heb het gezien in de rayon en gekocht uit nieuwsgierigheid // 10%
Ik heb erover gelezen in de pers of op het web // 9%
De publiciteitscampagne heeft me over de streep getrokken // 9%
Nieuwe producten ontdekken, doorbreekt de sleur van boodschappen doen // 8%
Ik heb het ontdekt in de huis-aan-huisfolder van mijn supermarkt // 8%
Ik zag het uitgestald staan aan het hoofd van de rayon // 6%

 

Nieuwe producten zijn:
Juist goed uitgestald in mijn supermarkt // 69%
Moeilijk te identificeren in mijn supermarkt // 25%
Te veel uitgestald in mijn supermarkt // 3%
Onmogelijk te identificeren in mijn supermarkt // 1%
(2% van de respondenten heeft de vraag niet beantwoord)

 

Welk soort innovatie zoekt u in de eerste plaats in voedingsmiddelen?
Een smakelijker product // 36%
Een product dat mij meer keuze biedt, een meer gevarieerde consumptie // 26%
Een praktischer product (verpakking,…) // 14%
Een product dat mij tijdswinst oplevert // 13%
Een ecologischer product // 11%

 

Welk soort innovatie zoekt u in de eerste plaats in producten die geen voedingsmiddelen zijn?
Een efficiënter product // 36%
Een praktischer product (verpakking, dosering,…) // 22%
Een product dat mij tijdswinst oplevert // 16%
Een ecologischer product // 16%
Een gesofisticeerder product (geur, kenmerken,…) // 10%

Auteur: 

Gondola Magazine

categorie: 

Bord-Bia - NL - SIDE

Laatste productlanceringen