De familie After breidt uit

Na de koffie, nu ook een Afterlikeur op basis van Belgische chocolade

Het begon allemaal met AFTER, het Belgische product dat in 2004 op de markt kwam en perfect ondersteund werd door een geslaagde marketingcampagne, een klasserijke communicatie en verpakking en vooral natuurlijk een origineel en geraffineerd recept voor deze likeur op basis van koffie, vanille, karamel en alcohol uit suikerriet. After werd algauw een prijsbeest en sleepte zomaar eventjes 12 internationale awards in de wacht. Alle ketens namen de mysterieuze, sensuele en vooral verrukkelijke drank meteen op in hun assortiment. Kortom, de likeur bleek een succesverhaal dat moeilijk te evenaren leek. Maar moeilijk gaat ook dachten ze bij de fabrikant, en dus gingen ze aan de slag met als doel een productgamma te ontwikkelen in dezelfde geest. Raffinement, een zwoel karakter, persoonlijkheid en verankering in het Belgische erfgoed waren de begrippen die aan de basis moesten liggen van een nieuw revolutionair recept. Na koffie besloten ze deze keer chocolade te gebruiken, als basis voor een nieuwe heerlijkheid ter gelegenheid van de wedstrijd van de Distillerie Radermacher uit Raeren bij Eupen. In België heb je natuurlijk keuze genoeg op gebied van chocolade. Er werden dus meteen twee varianten ontwikkeld: AFTER Belgian Chocolate Liqueur, een bruine variant, en AFTER Ivory Chocolate Liqueur, een ivoorwitte drank. Beiden moeten het hebben van een recept op basis van een distillaat van pure mout, authentieke Belgische chocolade en natuurlijke aroma’s van karamel (voor de bruine), bourbonvanillebloemen uit Madagascar, hazelnoten en Belgische room van de beste kwaliteit (55%). De likeuren waren nauwelijks voorgesteld aan de professionele circuits in Londen, toen de “After Belgian Chocolate Liqueur” de jury van de Liqueur Masters 2009 al wist te verleiden. Het product werd dan ook prompt verkozen tot beste likeur ter wereld, en kaapte de Master Award in de categorie “chocolade” weg, dit voor de neus van 64 andere kandidaten. Het in de wacht slepen van allerlei onderscheidingen wordt blijkbaar vaste prik voor het ambitieuze merk.

Tag: 

Recente productlanceringen

  • Food
  • Food
  • Food
Bord-Bia - NL - SIDE