De conventies herschrijven

Energizer stimuleert het laadsegment
Dat Energizer een doorgedreven segmentatie van de consumenten van oplaadbare batterijen heeft gemaakt kon u al lezen in ons dossier 'batterijen' op pagina 47. Uit onderzoek naar de prestaties van oplaadbare batterijen zelf bleek dat geen enkele batterij hoge ogen gooit als het aankomt op bedrijfstijd, behoud van lading en levenscyclus. De prestatiefocus lag tot vandaag enkel op een hogere miliampère/uur (mAh) als enige maatstaf van superioriteit. Daarom heeft Energizer zich voorgenomen om de conventies over oplaadproducten te herschrijven. En dat doen ze op alle vlakken, van productie tot verkooppunt.

Ten eerste lanceert Energizer twee nieuwe batterijen, de Energizer Precision en de Energizer Extreme. Beide AA-batterijen leveren hoge prestaties, robuuste cycli en een uitstekend behoud van lading. Ten tweede wordt de hele portfolio van Energizer gehergroepeerd. Vanaf nu kopen we de goede, de betere of de beste batterijen van Energizer, elke categorie met zijn eigen prijskaartje, natuurlijk. Daarnaast verschijnt er een assortiment laders, gericht op de belangrijkste koopstimulansen: energie-efficiëntie, automatisch uitschakelen en laadinformatie. Verder krijgt een deel van het gamma vanaf nu een nieuwe duurzame verpakking met 40% minder plastic. En tot slot wordt ook de presentatie in het winkelpunt onder handen genomen. Daarvoor heeft Energizer twee guidelines opgesteld die tot groei in herlaadbare producten moet leiden. Enerzijds wil Energizer voor oplaadbare producten een afzonderlijke sectie binnen de batterijcategorie, anderzijds willen ze met een eenvoudige oproep tot actie, zoals "Vind de lader die het meest voldoet aan uw noden" de markt van de opladers een ruggesteun geven. De volgende 36 maanden is Energizer vastbesloten om het laadsegment te stimuleren.

Tag: 

Recente productlanceringen

Bord-Bia - NL - SIDE